محققان فن آوری ویرجینیا روش جدیدی را برای پرینت سه بعدی اعضای مصنوعی با سنسورهای یکپارچه پیدا کردند

 

پرینت سه بعدی اعضای مصنوعی

 

یک پروفسور در سیستم های صنعتی و مهندسی از ویرجینیا و یک تیم از دانشجویان دوره لیسانس امیدوارند که یک عضو مصنوعی سه بعدی را با ادغام سنسور های الکترونیکی ارتقا دهند. هدف از این پروژه ساخت یک عضو مصنوعی سه بعدی با نیروی برق و با قابلیت دسترسی بیشتر از وضعیت موجود می باشد.

یکی از جنبه های جالب این پروژه تحقیقاتی این است که از تکنیک پرینت سه بعدی Conformal استفاده می کنند که مستلزم قرار دادن مواد روی سطوح و اجسام منحنی به جای یک صفحه ساخت مسطح می باشد. این تکنیک ، محققان را قادر می سازد تا مواد را در مناطق متناسب با اعضای مصنوعی پرینت شده سه بعدی ادغام کنند ( به جای اینکه آن ها را به صورت دستی بعد از پرینت مونتاژ کنند ). این رویکرد می تواند فرصت هایی را در تطابق با سختی بافت پوشاننده و همچنین ادغام سنسورها در نقاط مختلف اطراف رابط شکل مناسب ایجاد کند.

پرینت سه بعدی اعضای مصنوعی

با استفاده از داده های اسکن سه بعدی ، محققان توانستند با استفاده از تکنیک پرینت سه بعدی ، سنسورها را به داخل حفره مخصوص مصنوعی سفارشی متصل کنند . همانطور که جانسون توضیح داد : شخصی سازی و اصلاح خواص و ویژگی های رابط های سیستم پوشیدنی که با استفاده از اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی کار می کنند ، درها را بر روی طراحی و ساخت فن آوری های جدید برای کمک بشر و مراقبت های بهداشتی و همچنین بررسی سوالات اساسی مربوط به عملکرد و راحتی سیستم های پوشیدنی باز می کند.

https://www.3dprintingmedia.network/virginia-tech-3d-print-prosthetics-integrated-sensors/