مجسمه ساخته شده با پرینت سه بعدی-10 مورد از شگفت انگیز ترین قطعات هنر

مجسمه ساخته شده با پرینت سه بعدی-۱۰ مورد از شگفت انگیز ترین قطعات هنر

۴ مارس ۲۰۱۹ توسط Laura Kapitza

 

مجسمه های فوق العاده ی بسیاری که با استفاده از پرینت سه بعدی ساخته شده اند،وجود دارند،در این جا،یک نمای کلی از مجسمه های خیره کننده ای که با استفاده از پرینت سه بعدی (تولید افزودنی) ساخته شده اند را معرفی مینماییم.

۱) مجسمه ی Nesurak

مجسمه سایبورگ (ترکیبی از اجزای ارگانیک و مکانیکی) هنرمند Nick Ervinck،منبع :اینستاگرام هنرمند /nick_ervinck

مجسمه سایبورگ (ترکیبی از اجزای ارگانیک و مکانیکی) هنرمند Nick Ervinck،منبع :اینستاگرام هنرمند /nick_ervinck

 

این مجسمه تمام رنگی ساخته شده با استفاده از پرینتر سه بعدی  نتیجه همکاری هنرمند بلژیکی Nick Ervinck  و ارائه دهندگان خدمات پرینتر سه بعدی میباشد.این مجسمه پرینت سه بعدی شده،با الهام گرفتن از بیگانگان،ربات ها و آثار علمی تخیلی ساخته شده است.مجسمه این هنرمند به نظر میرسد نمادی از  خدای قهرمانان آینده است ،همانند یک نماد از فرهنگ مایان و امپراطوری اینکا (یک امپراطوری مردم بومی آمریکا) و ستارگان است.

ابعاد این مجسمه پرینت سه بعدی شده،۴۰٫۹×۱۹٫۳×۲۱٫۳ اینچ میباشد و این مجسمه ی ساخته شده با استفاده از پرینت سه بعدی از ۲۰۰ قطعه ساخته شده است ،قطعات به صورت جداگانه پرینت سه بعدی شده اند و با استفاده از تکلونوژی laser sintering machines پرینت سه بعدی شده اند.قطعات پرینت سه بعدی شده به استدیو هنرمند فرستاده شدند، جایی که در آن این هنرمند قطعات پرینت سه بعدی شده را  قبل از اتصال قطعات پرینت سه بعدی شده به یکدیگر به سطوح صاف و رنگ آمیزی شده تبدیل کند و با اتصال قطعات پرینت سه بعدی شده مجسمه ی سایبورگ خود را بسازد .

۲)مجسمه ی دختری با پارو

 

مجسمه ساز Pokras lampas در کنار مجسمه ی خود /منبع Esqurie

مجسمه ساز Pokras lampas در کنار مجسمه ی خود /منبع Esqurie

 

هنرمند  گرافیتی روسی Pokras lampas که دارای شهرت بسیاری برای آثار گرافیتی خود است و با برندهای بزرگی همچون لامبورگینی،آدیداس و ysl همکاری میکند.در سال ۲۰۱۸ این هنرمند مجسمه ی از دست رفته ی دختری با پارو را برای ۹۰ امین سالگرد پارک گورکی مسکو بازسازی نمود .

مجسمه ی اصلی در ارتفاع ۲۶ فوت در سال ۱۹۳۰ ساخته شده بود و مثالی از سبک سوسیالست رئالیسم است. مجسمه ی برهنه اصلی به علت انتقادات بسیار در پارک ناپدید شده است.

در پروسه ی ساخت مجسمه هنرمند ابتدا یک مدل سه بعدی دیجیتال را بر اساس عکس های مجسمه ی اصلی طراحی نمود و بعد از آن یک شرکت پرینتر سه بعدی ،مدل سه بعدی را در قطعات مختلف را در ابعاد ۱۲ اینچ پرینت سه بعدی نمود در آخر آنها قطعات پرینت سه بعدی شده را  مونتاژ کردند و در نهایت یک مجسمه ی ۱۳ فوتی را با استفاده از پرینتر سه بعدی تولید کردند.ساخت این  مجسمه تقریبا ۲ ماه زمان برده است.

۳)مجسمه ی yeezy Boost Glitch

مجسمه ی yeezy Boost Glitch

شما ممکن است کفشهای ورزشی yeezy Boost Glitch را بشناسید که حاصل همکاری آدیداس و موسیقیدان کانیه وست است. آنچه که ممکن است ندانید این است که هنرمند shane Griffin ،مجسمه این کفش را در مقیاس ۱:۱و با  ایجاد یک توهم نوری و بصری با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته است.

این هنرمند نیویورکی،با استفاده از اسکنر فتوگرامتری ،کفشهای اصلی را اسکن سه بعدی نمود،سپس ،او با پیچاندن  و تغییر شکل دادن مدل سه بعدی اصلی کفش یک مدل سه بعدی با توهم نوری و بصری ایجاد نمود.این مدل سه بعدی با استفاده از پرینتر سه بعدی پلی جت  و با رزین سفید در قطعات جداگانه پرینت سه بعدی شد و این مجسمه  در ابعاد ۱۰×۶٫۷×۶ اینچ ساخته شد.

۴)بلندترین مجسمه ی ساخته شده با پرینت سه بعدی

 

James Bruton بزرگترین مجسمه ی ساخته شده با پرینت سه بعدی جهان را پدید آوردمنبع:Guinness world Records

James Bruton بزرگترین مجسمه ی ساخته شده با پرینت سه بعدی جهان را پدید آوردمنبع:Guinness world Records

 

James Bruton ، که با عنوان سازنده ی ایکس ربات در یوتیوب معروف است رکورد جهانی گینس را با ساخت بزرگترین مجسمه ی ساخته شده با پرینتر سه بعدی ،در سال ۲۰۱۷ شکست.مجسمه ی ساخته شده با پرینت سه بعدی که رکورد گینس را شکسته  است ۱۲ فوت ارتفاع و ۱۱۰ پوند وزن دارد.

دانشکده صنایع فرهنگی و خلاقیت دانشگاه Portsmouth ،به این هنرمند کمک کرد تا با اسکن سه بعدی او بتوانند یک مدل سه بعدی از او ایجاد کنند.اسکن سه بعدی و ابر نقاط به قطعات جداگانه تبدیل شدند و با استفاده از دو دستگاه پرینتر سه بعدی به نام lulzbot3D پرینت سه بعدی شدند.پرینترهای سه بعدی بدون توقف کار کردندو اخرین قطعه پرینتت سه بعدی شده را بعد از ۵۰۰ ساعت پرینتت سه بعدی تمام کردند.مدت زمان انجام این پروژه حدود ۲ ماه بوده است.

 

۵) مجسمه ی برنزی پلی (poly)

 

مجسمه ی زن برنزی در موسسه فناوری گرجستان در آتلانتا منبع: Julian voss-Andreae

مجسمه ی زن برنزی در موسسه فناوری گرجستان در آتلانتا منبع: Julian voss-Andreae

 

Julian voss-Andreae تنها یک هنرمند نیست ،او همچنین یک فیزیکدان و ریاضیدان است،بنابراین علم یک منبع اصلی و الهام بخش برای هنر او است،بنابراین نباید جای تعجب باشد که او برای ساخت اثر  برنزی خود،poly، از پرینتر سه بعدی استفاده کرده است.

در مدت زمان ۱۰۰۰۰ ساعت او ۱۰۰ قالب را با استفاده از مواد PLA  پرینتر سه بعدی و با استفاده از پرینتر سه بعدی lulzbot3D پرینت سه بعدی کرده است.این قطعات ساخته شده با پرینتر سه بعدی به عنوان قالب برای ریختن برنز به منظور ساخت مجسمه ی زن برنزی یا همان (POLY) استفاده شده اند.مجسمه ی ساخته شده با پرینت سه بعدی در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و در موسسه فناوری گرجستان در آتلانتا قرار گرفته شد.

۶) مجسمه ی Token Homes

 

مجسمه ای در میدان king لندن منبع :Matthew Plummer Fernandz

مجسمه ای در میدان king لندن منبع :Matthew Plummer Fernandz

 

این قطعه از هنرمند Matthew Plummer Fernandz ، هنرمندی بریتانیایی به انتقاد به بحران مسکن در لندن این مجسمه را ساخته است،او همچنین برای خود نیز به دنبال مکانی برای زنگی در لندن بوده است.این مجسمه به انتقاد از اینکه بسیاری از خانه ها در انگلیس به عنوان یک سرمایه در نظر گرفته می شوند تا محلی برای زندگی،ساخته شده است

این مجسمه با ارتفاع ۱۰ فوت و شامل ۴۰۰ خانه کوچک است که استارت آپ پرینتر سه بعدی Fluxasis،این مجسمه را پرینت سه بعدی کرده است.ارائه دهندگان خدمات پرینت سه بعدی یک شرکت همکار طراحی و مهندسی است که این هنرمند در آن کار میکرد.

۷)مجسمه ی دیجیتال بایو

 

نگهداری بیوراکتور/ منبع:NAARO

نگهداری بیوراکتور/ منبع:NAARO

 

چه اتفاقی خواهد افتاد زمانی که یک استدیوی طراحی با یک مرکز تحقیقاتی همکاری نماید؟مجموعه ی فوق العاده ای که دنیای درونی میکروبیولوژی را به نمایش میگذارد.

مجسمه ی astaxanthin.g H.O.R.T.U.S.XL ،شبیه سازیی از رشد یک مورفولوژی مرجان را به نمایش گذاشته است.این مجسمه نتیجه همکاری ecologicstudio ، و مرکز تحقیقات و آزمایشگاه دانشگاه اینسبرگ وcreat group  ، از دانشگاه دانمارک میباشد.

این اثر هنری،اولین اثر هنری ساخته شده با پرینت سه بعدی یک بیوراکتور است.این مجسمه یک ساختار تجربی بود که بر اساس یک الگوریتم طراحی شده است و بعد از آن به ۱۸۵ واحد جداگانه تقسیم شده است.وزن قطعات به صورت کلی ۵۹۷ پوند میباشد،که این قطعات با استفاده از پرینتر سه بعدی WASP 3D printer ،در مدتت زمان ۱۷۸۰ ساعت پرینت سه بعدی شده اند.

این مجسمه بخشی از نمایشگاه la Fabrique du Vivant، (اساس زندگی) در مرکز پومپیدو در پاریس است.این نمایشگاه از ۲۰ فوریه تا ۱۵ آپریل برقرار است.

 ۸) مجسمه ی bloom(نوعی تکنیک در مجسمه سازی که مجسمه های بی جان را به اشیایی پویا تبدیل میکند)

 

نتیجه ای شگفت انگیز از نتیجه ی نسبت طلایی/منبع:John Edmark

نتیجه ای شگفت انگیز از نتیجه ی نسبت طلایی/منبع:John Edmark

 

 

جان ادمارک،( John Edmark) از طریق کارش نشان میدهد که زمانی که هنر و علم با یکدیگر ادغام شوند ،امکان ایجاد چه چیزهای قابل توجهی وجود دارد.استادان و طراحان دانشگاه استنفورد ب با ترکیب طبیعت و هندسه و با استفاده از پرینتر سه بعدی شاهکارهای جذابی مانند مجسمه ی های بلوم را تولید کرده اند.این مجسمه های شکوفه ای هنگامی که در زیر نور مخصوصی قرار میگیرند پویا به نظر میرسند.

۹) بوته های برنز(گلهای آفتابگردان)

 

آبیاری لازم نیست/منبع Nick and Rob Carter

آبیاری لازم نیست/منبع Nick and Rob Carter

 

Rob و Nick Carter ، هنرمندان بسیار معروفی هستند،آثار آنها توسط التون جان ،بکام و بسیاری از افراد معروف دیگر نگهداری و جمع آوری شده است.آنها قصد دارند با استفاده از فن آوری های نوین ،هنرهای سنتی را بازسازی کنند.

یکی از مثالهای آثار آن ها این است نقاشی گل آفتابگردان مشهور وینسنت ونگوگ که در سال ۱۸۸۸ خلق شده است را با استفاده از پرینت سه بعدی تولید کردند.برای پرینت سه بعدی این مجسمه با ارتفاع ۲۳ اینچی ،این هنرمندان با استودیوی آثار خلاق بصری MPC،به منظور ایجاد یک مدل سه بعدی از نقاشی وینسنت ونگوگ ،همکاری نموده اند.مدل سه بعدی نقاشی گلهای آفتابگردان با استفاده از رزین Visijet-x ،و با استفاده از پرینتر سه بعدی projet3500 ،پرینت سه بعدی شده است.که این پرینتر سه بعدی میتواند با دقت ۱۶ میکرون پرینت سه بعدی انجام دهد.در آخر این مجسمه با قالب سیلیکونی و با جنس برنز ساخته شد.

۱۰)مجسمه ی فرشته ی زندانی

 

مشخصا سورئال /منبع Eric van straaten

مشخصا سورئال /منبع Eric van straaten

 

Eric van straatenیک مجسمه ساز دیجیتال است که فقط پرینت سه بعدی تمام رنگی کار میکند او معتقد است که با استفاده از مدل سازی سه بعدی و پرینت سه بعدی سبک سورئالیسم حاصل میشود.هنرمند دانمارکی با هدف حفظ بیان فیزیکی و حس دیجتالی این مجسمه ها را خلق کرده است.هنر او متشکل  از پرینت سه بعدی کامپوزیت تمام رنگی است،این مجسمه ی ۱۴ اینچی تمام رنگی یکی از نمونه های مجموعه ی دختران در قفس است که نشان دهنده ی تحمیل به دختران در مقابله با امید و آرزوهایشان است را نشان میدهد.

آیا میخواید دید عمیقتری نسبت به آثار این هنرمند داشته باشید؟در زیر ویدیویی وجود دارد که نشان دهنده ی چالشهای پرینت سه بعدی تمام رنگی است.

 

https://m.all3dp.com/2/3d-printed-sculpture-most-jaw-dropping-pieces-of-art/