مادۀ پر کنندۀ داخل بخش های چاپ شده، نقش بسیار مهمی در استحکام کلی مدل شما دارد. وظیفۀ مادۀ پر کننده این است که قشر بیرونی چاپ سه بعدی شما را به یکدیگر متصل کند و به عنوان تکیه گاهی برای سطوح بالایی باشد که بر روی مادۀ پر کننده چاپ می شوند. اگر ظاهر مادۀ پر کنندۀ شما سست و رشته ای باشد، باید تغییراتی در تنظیمات نرم افزار اعمال کنید، تا به این بخش از چاپ، استحکام لازم را بیافزایید.

الگو های مادۀ های پر کنندۀ جایگزین را امتحان کنید

اولین تنظیماتی که باید بررسی کنید الگوی مادۀ پر کننده ای است که برای چاپ از آن استفاده می شود. می توانید با کلیک بر روی “Edit Process Settings” و رفتن به تب “Infill”، این تنظیمات را پیدا کنید. بخش “Internal Fill Pattern” مشخص می کند برای بخش های داخلی از چه الگویی استفاده شده است. بعضی الگو ها نسبت به الگوهای دیگر محکم ترهستند. مثلا “Grid”، “Triangular” و “Solid Honeycomb” همگی الگوی های محکمی هستند. برخی الگو های مثل “Rectilinear” و “Fast Honeycomb”، تا حدی استحکام را فدای سرعت چاپ بیشتر می کنند. اگر در تولید مادۀ پر کننده محکم و قابل اطمینان مشکل داشتید، یک الگوی دیگر را امتحان کنید و ببنید مشکل برطرف می شود یا خیر.

سرعت چاپ را کاهش دهید

مادۀ پرکننده معمولا خیلی سریع تر از بخش دیگری از پرینتر سه بعدی شما چاپ می شود. اگر مادۀ پر کننده را خیلی سریع چاپ کنید، اکسترودر قادر نخواهد بود با همان سرعت ادامه دهد، و در بخش های با داخلی کسری اکستروژن مواجه خواهید شد. این کسری اکستروژن باعث می شود، مادۀ پر کننده سست و رشته ای باشد، چون نازل نمی تواند به آن اندازه ای پلاستیک خارج کند که مورد نظر نرم افزار است. اگر الگوهای مادۀ پر کنندۀ متفاوت را امتحان کرده اید، اما مشکل مادۀ پر کنندۀ ضعیف همچنان وجود دارد، سرعت چاپ را کاهش دهید. برای اینکار بر روی “Edit Process Settings” کلیک و به تب “Other” بروید. “Default Printing Speed” را که مستقیما سرعت مادۀ پر کننده را کنترل می کند، تنظیم کنید. مثلا اگر قبلا سرعت چاپ ۳۶۰۰ mm/min  (۶۰ mm/s) بود، آن را تا ۵۰ درصد کاهش دهید و ببنید آیا مادۀ پر کننده استحکام لازم را پیدا می کند.

ضخامت اکستروژن مادۀ پر کننده را افزایش دهید

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد Simplify3D  تواناییی تعدیل ضخامت اکستروژنی است که برای پر کردن بخش های داخلی استفاده می شود. مثلا می توانید بخش های خارجی را با ضخامت اکستروژن ۴/۰ میلی متری چاپ کنیدف و برا یپر کردن بخش های داخلی ضخامت اکستروژن را به ۸/۰ میلی متر تغییر دهید. به این ترتیب دیواره های داخلی ضخیم تر و محکم تری خواهید داشت که استحکام بخش های چاپ شده را بهبود می بخشد. برای اعمال تغییر در این تنظیمات، به “Edit Process Settings” بروید و تب “Infill” را انتخاب کنید. درصد ضخامتی که “Infill Extrusion Width” بر روی آن تنظیم شده، همان ضخامت معمول اکستروزن است. مثلا اگر مقدار ۲۰۰ درصد را انتخاب کنید، اکستروژن مادۀ پر کننده، دوبرابر ضخیم تر از بخش های بیرونی خواهد شد. چیزی که یاد همیشه به خاطر داشته باشید این است که درصد مادۀ پر کننده ای که در نرم افزار انتخاب می کنید، باید ثابت بماند. بنابراین اگر ضخامت اکستروژن مادل پر کننده را ۲۰۰ درصد تنظیم می کنید، مادل پر کننده برای هر خط، دوبرابر پلاستیک استفاده می کند. برای اینکه درصد مادۀ پر کننده ثابت باقی بماند، خطوط پر شده باید تا حدی از هم فاصله داشته باشند. به همین دلیل بیشتر کاربرها، درصد مادۀ پر کننده را پس از افزایش ضخامت اکستروژن مادۀ پر کننده، افزایش می دهند.