از آنجایی که اندازۀ نازل پرینتر سه بعدی شما ثابت است، هنگام چاپ دیواره هایی که تنها کمی از قطر نازل بزرگ تر است، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. مثلا اگر می خواهید دیواره ای با ضخامت ۱ میلی متر با ضخامت اکستروژن ۴/۰ میلی متر چاپ کنید، باید یک سری تنظیمات اعمال کنید تا مطمئن شوید چاپگر دیواره ای کاملا محکم و توپر چاپ می کند و بین آن هیچ شکافی به وجود نمی آید. Simplify3D در این زمینه تنظیماتی دارد که در چاپ دیواره های نازک کمک می کند. تنظیمات مربوطه را در زیر شرح می دهیم.

تنظیم وظعیت دیواره نازک

اولین تنظیماتی که باید بررسی کنید، تنظیمات مربوط به دیواره نازک است که Simplify3D شامل آن می باشد. برای مشاهده این تنظیمات، بر روی “Edit Process Settings” کلیک و تب “Advanced” را انتخاب کنید. این نرم افزار شامل یک ویژگی بسیار مفید به نام “gap fill” (پر کننده شکاف) است. همانطور که از اسمش مشخص است، به نرم افزار اجازه می دهد شکاف های کوچک بین دیواره ها را پر کند. برای فعال کردن این گزینه مطمئن شوید که “Allow gap fill when necessary” علامت خورده باشد. اگر بعد از فعال کردن این گزینه، باز هم مشاهده کردید بین دیواره ها شکاف وجود دارد، تنظیمات دیگری نیز هست که باید بررسی کنید. بر روی تب “Infill” کلیک کنید و نتظیمات “Outline Overlap” را افزایش دهید. به این ترتیب gap fill بیشتر از قبل می تواند شکاف های بین دیواره های نازک را پر کند. مثلا اگر Outline Overlap قبلا ۲۰% بوده است، آن را به ۳۰% افزایش دهید و ببنید آیا دیواره محکم تر و توپرتر می شود یا خیر.

ضخامت اکستروژن را تغییر دهید

در برخی موارد درخواهید یافت که اگر اندازه پلاستیکی که از نازل خارج می شود را تغییر دهید، بهتر جواب می دهد. مثلا اگر می خواهید دیواره ای با ضخامت ۱ میلی متر چاپ کنید، اگر اکستروژن نازل شما بر روی ۵/۰ تنظیم شده باشد، چاپ قوی تر و سریع تری خواهید داشت. این روش به ویژه برای بخش هایی که ضخامت دیواره نسبتا ثابت است خیلی خوب عمل می کند. می توانید ضخامت اکستروژن را با کلیک بر روی “Edit Process Settings” و انتخاب تب “Extruders” تنظیم کنید. ضخامت اکستروژن را به صورت دستی انتخاب و وارد کنید.